fredag 27 maj 2011

Utmaningen

I Juli 2007 var det dax att få hem objektet. Att det skulle bli en P1800 var klart sedan länge. Jag hade en 66'a på kroken som 16-åring men den skulle då kosta 4600:- och det tyckte mina föräldrar var för dyrt. Det blev en Amazon på den tiden. Värdefull erfarenhet visar det sig nu när det 27 år senare blev ännu en Volvo.
Jag gillar antagligen utmaningar då det objekt jag fastnade för i Karlstad trakten var både enormt rostig, delvis demonterad och som det visar sig nu inte helt komplett. 25000:- blev inköpspriset. Det ingick en del nya plåtbitar såsom en tröskelplåt, nya innerskärmar och tvärbalkar. Det är alltid värt något.
Objektet som har reg nr som börjar på ELO fick därefter heta Elof. Projekt Elof rullade in i ett nybyggt, tomt garage. Jag satte en budget på 800 timmar och totalkost på 100000:- på 6år. Klar till grabbens student?
Avställd sedan 1981, senast besiktigad 1977. 11 år gammal! Motor saknas och allt i kartonger. Hmmm... tog jag inte vatten över huvudet nu? Räddningen var nog att den stått torrt i flera år i en källare.
Inrullad i garaget. Som ni ser är renoveringen påbörjad för många år sedan. De rostigaste bitarna var bortsågade. Det gjorde det inte lättare. Än så länge inbillade jag mig att jag gillar utmaningar.

1 kommentar:

  1. I can understand that you hesitated.I think I would have stepped away from this object.On the other hand,this is what makes this hobby so fun!

    SvaraRadera