söndag 25 september 2011

Mera slipa

Nu är det tredje gången som jag slipar bilen slät. Ribban höjs och det blir till att göra om igen. Jag har hängt upp bilen i vaggan igen för att komma åt nederkanterna på trösklar och skärmar. Jag har nog lagt mellan 70 och 80 timmar med slipklossen. Det vill inte bli riktigt perfekt.
Det största problemet jag brottas med är vecket längs höger bakskärm. Det vill inte riktigt bli en rät linje både i höjdled och i längsled. Det är riktigt svårt att se hur det blir innan det är en enhetlig färg på. Det är skuggor och olika kulörer. Jag mallar från vänster sida.
I övrigt börjar det se ok ut.
Huv & lucka är snart klara. Dörrarna börjar också bli släta. Så långt det går att avgöra med den matta grå nyansen.
Det börjar dock bli segt, utdraget och det är inte alltid lätt att motivera sig att slipa ytterligare en vända men skam den som ger sig.

2 kommentarer:

  1. Imponerande!
    Du kommer att få den slätaste P1800 som någonsin funnits.
    Ett brake och fokusera på något annat ett tag?
    Om inte så kanske spackel osv ändå vill få chansen att sätta sig ett tag innan lackeringen. Men det där vet flera mycket mer än jag...
    Kämpa på! // P1800-61

    SvaraRadera
  2. Hej!! Det räcker nog nu... du kan säkert lägga 40 timmar till... nu sitter det nog enbart i din egen skalle när det är klart.
    Du är säkert över ribban med råge för vilket finishen kan bli.

    Vågar du använda bilen när den är klar. Själv renoverar jag min P1800 för att jag förhoppningsvis vågar att använda den i slutändan.

    // Mvh P18E

    SvaraRadera