söndag 23 oktober 2011

Det är mest småpill med underarbetet på karossen nu. Områdena framför bakre hjulhusen på båda sidorna har tagit lite tid att få helt släta. Längst ner på fronten är det även några små vågigheter. Annars känns det redo för nästa lager.
Bromsservon har monterats med nyamålade delar. En renoveringssats från VP-parts har sats ihop med delar från 2 servon. Det som var med till bilen hade stått still sedan 1977. Så här såg utgångsläget ut.

Vakumhuset var gravrostigt och dög helt enkelt inte längre. Det fick åka på skrothögen.
Även ventilhuset var fullt med gegga. Rejält ärgat. Jag fick sno några delar från reservservot.
Allt är rengjort och målat. Så ser det ut nu. Läggs på hyllan i väntan på montering.

5 kommentarer:

  1. Hej Elof! Nog klokt att varva slipjobbet med lite vanlig "hederlig" montering som du nu gjort, vackert blev det! Undrar hur min bromsservo ser ut som stått still 20 år... // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare min P18E 72:a har stått still i 19år...

    // Mvh Stefan

    SvaraRadera
  3. Hej Stefan,
    Hur går det med din P1800E-72:a? Är den under renovering eller väntar den på bättre tider?
    Har du någon blogg att följa arbetet på?
    //P1800ES-73

    SvaraRadera
  4. Min P18E-72:a står under ett lager av damm i garaget... måste få tid till den innan den helt glömmer bort att det finns vägar utanför garageporten.
    Nej jag har ingen blogg på nätet.

    // Mvh Stefan

    SvaraRadera