tisdag 15 november 2011

Jag håller på att provmontera dörrar, huv och lucka för att kolla av allt innan det är dags för ett nästa lager slipgrund. Hela lackjobbet går väldigt trögt just nu. Mycket annat som skall in i garaget plus att jag behöver en ny burk med färg.
Istället blev det renovering av kopplingscylinder och slavcylinder. Båda dessa delar var väldigt ergade. Värst var huvudcylindern. Det behövdes 2 stycken för att det skulle bli en. Jag fick såga ett snitt runt det ena huset för att kunna knacka ur kolven inifrån. Där fick jag loss en kolv. Innan dess hann jag skvätta ner väggen med olja när jag försökte massera ut kolven genom att knacka in och peta ut med tråd. Jag gav upp och satte bågfilen i huset.
Olja på väggen:
Nästa steg blev att få loss ett helt hus. Jag borrade ett hål i kolven och gängade i en skruv och drog ut kolven. Då fick jag ett helt hus över. Lite puts i loppen så gick kolven lätt igen.
Det ena locket var dessutom helt sönderergat. Det andra ok men buckligt. Kanske blir det ett nytt med tiden.
Det blev dock bitar över för att sätta ihop en hel cylinder. Med friska packningar från VP ser det helt ok ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar