söndag 3 juni 2012

Börjat montera

I veckan har jag ägnat mig åt att få tillbaka kabelstocken på plats. I och med det så behövdes även instrumentpanelen läggas på plats. Den fick samtidigt ny panel monterad på ovansidan. Nylackerade ramar runt ventilationsuttagen och en nylackad innerspegel monterades också.
Även under har det hänt saker. Bakaxeln är på plats.
Det är inte lätt att komma ihåg vilka kablar som skall till vad. Jag skall försöka återanvända så mycket det bara går av kabelmattan. Den behöver dock skarvas på några ställen.

Nu väntar jag på ett paket med delar från VP. Jag saknar massor med delar. Visst börjar det likna bil igen?

5 kommentarer:

  1. Det ser ju helt underbart ut!
    Du måste gå i ett lyckorus och få montera alla fina delar till en riktig skönhet.
    Grattis. //mvh P1800-61

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Kommer bli grymt!

    SvaraRadera
  3. You're getting there I can see. I'm impressed by your pace!

    SvaraRadera
  4. Hej, önskar bara upplysa att nedren plåten för infästningen av fångbanden ej är korrekt monterade. I detta fallet kommer de nedre plåtbitarna inte att utgöra mothållet vilket de skall göra. Kolla i verkstadsboken. Du önskar väl inte att fångbanden skall gå av... !!

    Var det svårt att byta instrumentpanel... några tips, Skall byta båda två !!

    Ser bra ut, bra jobbat...

    // Mvh P18E -72



    // Mvh P18E -72

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Jag skall vända banden rätt. Panelerna var inte jättesvåra att få plats. Det mest besvärliga var att putsa bort allt överskott på skumplast från pressningen utan att kapa i folien.

      Radera