söndag 12 maj 2013

Passar inte...

Efter att ha svarvat till ett uttag till oljetempmätaren och svetsat detta i tråget så är jag redo för att lyfta i motorpaketet igen. Tråget blev inte det snyggaste jag gjort men jag hoppas att det fyller sin funktion.
Det är nu målat och återmonterat.

Jag får dock inte ihop det! Något är fel. Jag behöver er hjälp. När jag skall sätta dit växellådsbalken så tar växellådslocket i kardantunneln. Kan det vara fel bakre motorfäste? Finns det olika? Visst sitter det lågt?

Även fram sitter det på sniskan. Vänster motortass känns helt rätt.
Höger övertygar inte. Antingen är fästet skadat eller så finns det olika fästen till olika B18 i olika bilar. Någon som vet? Eller är det inte bättre än så här?
Jag har även två olika storlekar på gummikuddarna. Jag tycker det ser ut som att den stora är för stor på alla platser. Vet ni?

2 kommentarer:

  1. Hej Leif,
    Jag kollade på ditt vxl fäste. Det ser inte ut som mitt, kolla Jan-13 på min blogg. Gummit sitter under infästningshålen i växellådan på ditt fäste och över på mitt. Men jag tror jag har ett liggandes, jag ska kolla.
    Sen ser det ut som om högerfästet fått sig en smäll. Den ska kanske ha en till smäll, fast åt andra hållet? /P1800-61

    SvaraRadera
    Svar
    1. kolla i Reservdels katalogen det verkar vara olika fäste före och efter Ch 30000

      Radera