torsdag 25 augusti 2011

Inget rakt

Jag har väl inte varit lika flitig det senaste men lite slipande har det blivit. 9 av 15 bitar på bilen är gnuggade. Dessvärre hittar jag många defekter som jag inte vill ha där. Värst är höger bakskärm, över list. Det är ett svagt veck över hjulhuset, troligen från svetsningen av just skärmkanten. Den vill jag inte ha så. Det blev till att börja om. Rikta och spackla på nytt.
Jag får nog lägga några lager slipgrund över områden som detta och slipa en gång till. Allt under list återstår och det är nog dags att sätta på vaggan igen och vända på steken.
Ett område som jag dock blev nöjd med är bakstycket. Ett område som jag haft mest jobb med då jag dels bytt en del plåt här men den var ju även krockad på halva sidan. Nu syns inte mycket av detta. Några små märken återstår men formerna ser riktigt bra ut.
En annan del som nästan kan anses klar är bakluckan. Jag fick rikta ett litet hörn men annars är den klar för lackering. Gôtt mos, som dom säger i Göteborg. Etapp 1 nästan klar. Bara 14 kvar. Huven som ses i bakgrunden var inte lika rak. Man undrar om de inte var bättre som nya?
Vi skall, frugan och jag, försöka ta oss ner till Hofnäs i helgen för att samla lite inspiration på sportvagnseventet där. Hoppas det blir några P 1800 som kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar