söndag 28 augusti 2011

Jag har nu slipat hela bilen färdigt en omgång. Allt är dock ännu inte helt slätt. Vänster dörr, baklucka och fram och bakparti känns redo men det är några fält som skall spacklas något lite till. Efter dessa justeringar blir det ett eller flera lager slipgrund till innan den slutgiltiga slipningen.
Här syns ett fält som inte gått helt rent.
Annars börjar det kännas rätt bra. Konturerna framträder.

Efter en dag på sportvagnsträffen på Hofsnäs så känns det som att man skall ta det lungt och vara noggrann. Det syns direkt om man slarvat med underarbetet. Frugan tycker jag är jobbig när jag går och visar felen på andras bilar. Till och med på dagens finast P1800 hittade vi defekter i underarbetet. Skadad, jovisst.
Denna 64'a var annars riktigt, riktigt snygg.
Intressantast var dock X1. Inte mest välputsad men många intressanta detaljer som tyvärr försvann på seriebilarna.
P1800 klubben dominerade träffen fullständigt. Ca. 25 bilar ställde upp. Den första prototypen, den sista ES'en, En cabbe, Fru Engelaus bruna och många fler riktigt fina.
Trots regnet blev det en jättefin tillställning. Det gav mycket inspiration inför fortsatt arbete.

1 kommentar:

  1. Hej Elof!

    Har du fler bilder på de mycket intressanta X1 och den sista serietillverkade P1800ES-73 du kan visa? Kunde inte se att de var med på Göteborgsträffen i juli.
    Själv så besöktes Eskilstuna veteranmarknad på söndagen, också sevärt men inte så många P1800 som på träffen du var på. Mvh "P1800ES-73"

    SvaraRadera