måndag 9 januari 2012

"Pannan i veck"

Jag har fortsatt slipa. Nu blev ni förvånade. Det tar inte så fort med 400 papper. Det börjar dock arta sig. Huven fick lite extra slipgrund i ena hörnet efter att jag behövt lägga om spacklet i en liten våg som framträdde vid senaste slipningen. Den anser jag numera såpass bra så att jag utan att skämmas kan lämna den vidare till lackeraren.
Det som fortfarande bryr mig något är de där förbaskade vecken i bakskärmarna. Höger har efter en omgång slipgrund artat sig så den släpper jag nu.
Vänster däremot har fortfarande en lätt båge strax framför hjulhuset. För att kunna se hur jag skall flytta vecket och om det är upp eller nersidan jag skall attackera så fläckade jag sidan med lite sprayfärg (Volvo 46). Nu har jag i alla fall taktiken klar för mig.
Det kom även en liten känsla av att det närmar sig topplack. Först skall dock botten och insidan få sig en omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar