söndag 11 mars 2012

Grundar för lack

Har gjort det sista finliret i dörröppningarna. Det var en del att slipa efter en något för grov blästring. Sedan grundade jag ett lager. Jag grundade även insidan på dörrarna men hittade några mindre bucklor på vänster dörr på den kanten som kommer att synas utanför dörrpanelen. Det blir till att spackla lite grand innan slutlackering.
Dörröppningarna är annars klara för röd 46.
Motorutrymmet innan det blir rött.

Har i kväll lagt det röda i motorutrymmet, på staget till huvlåset och på den kasserade huven som blir monument på väggen.
Färgsprutan funkade inte helt hundra. Jag tror det var igensatt i ventilationen på färgkoppen så det läckte över vid några tillfällen vilket gjorde att jag fick några droppar som jag inte ville. Vi får se hur illa det blev.
En massa skrymslen var det dock. Det var inte helt enkelt att få in färg i alla hörn. Återkommer inom kort med resultat.

3 kommentarer:

  1. Spännande!!
    //P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Kul, ser fram emot att få se röda bilder...
    En riktig milstolpe. Grattis!
    / P1800-61

    SvaraRadera
  3. Såja! Nu är du ju nästan hemma! :)

    SvaraRadera