söndag 3 februari 2013

Bränslerör

Dragning av bränslerör.  Jag börjar äntligen få till stukningen på bränsleröret. Det var lite lurigt att hitta en bra bild på hur dragningen skulle se ut. Jag hittade en bild i arkivet på klubbsidan som hjälpte mig. Ihop med gamla bilder på Elof innan allt var demonterat så har jag skapat mig en bild på hur det skall se ut.
Den här bilden gav mig ledtrådar till att rören skall sitta i dubbelklämma på insidan på balken.

Nu är längsgående bromsrör på plats.

Bränsleröret färdigstukat. Det blev upp och ner för provmontering säkert 30 gånger innan det blev så som jag ville ha det. Bästa bockmaskinen visade sig vara knät. Jag provade med olika trissor och bockhjälpmedel men det vill bara vika sig. Knät var bäst. 
Nu väntar jag på en sista klämma som kommer med posten innan jag kan klammra fast det permanent. De yttre bromsrören på framoken saknas också, sedan är bromsarna hyggligt kompletta. 
Jag har fått göra ett nytt stag mellan handbromsspak och parallellstaget då den var borta. Den återkommer vi till nästa gång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar