söndag 10 februari 2013

Okomplett

Jag har slutfört röddragningarna idag. Jag har uppfattat med hjälp av bilder på andras bilar samt gamla foton jag själv tagit att bränsleröret skall fästas i vänster ramben i framkant. Nu är broms och bränsle komplett.

Jag är dock osäker på om dragningen fram mellan oken och slangen blev rätt. På gamla bilder och i manualer ser det ut som om det skulle dras utanpå oket och in igen på undersidan. Ser onödigt komplext ut men det kanske skall vara så.
Under ser det nu ganska nice ut. Det är väl klamrat.
Jag fick göra ett nytt länkstag till handbromsen (saknades). Det är i skrivande stund även monterat och provat. Handbromsen fungerar.




Det är dock typiskt just nu. Ju mer man monterar, ju mer saknar man. Det är en tydlig nackdel med att köpa ett objekt i kartonger. Senast i raden på saknade detaljer är växellådsfäste bakre, lamell, batterihållare. Jag lär sakna mer saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar