måndag 15 juli 2013

Inredning komplett.

Inredningen börjar bli komplett. Jag slet ganska friskt med första dörren. Det passade inte så som jag hade tänkt. Armstöden var för långa. Jag fick korta av dem något lite i bakkant.
Dessutom passade inte hålbilden i dörrsidorna med hålen i dörren. Jag fick borra 2 nya. 
Efter kapningen så stämmer det bättre i båda ändarna. Armstödet fäste jag ihop med nedre delen av dörrpanelen. Fick borra hålen i armstödet sedan vika in klämmorna. 
Det gick sedan mycket lättare om man börjar uppifrån. Resultatet blev inte så tokigt. Det var dock inte så lätt som det verkade. Nytt är nytt men det var inte bara att smälla dit. Första dörren tog mig nog fem timmar. Dörr nummer 2 gick på en timma.
Övre delen skruvades med försänkt skruv med stödbricka under. 
Resultatet blev bra. Nu är det bara bältena kvar invändigt. Nu känns det mer som en färdig bil när man torrkör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar