söndag 9 februari 2014

Bremners Jensen

Fortfarande så befinner jag mig i en rejäl formsvacka. Ingen fart i mekandet. Trångt i garaget och tiden går åt till annat.
Då satt jag en kväll ihop med min fru och planerade en resa till min andra passion. Leeds United. Jag skall fylla gubbe snart. Då skall jag tillbaka till helig mark. Elland Road i Leeds. När vi sappade runt bland bilder och beskrivningar så fick ja se den. Legenden Billy Bremner. Denna avgudade mittfältsmotor som var en av mina stora idoler som liten. Är det inte en P18? Jojo. Legenden åkte P1800. Häftigt. Han spelade i Laget mellan 59 och 76 så bilden kan ju vara tagen när som helst under denna period men eftersom det är en Jensen så är det väl troligt att det är mellan 61 och 64. Rätt sorts tjänstebil!
Billy står numera staty utanför arena då han dog alldeles för ung redan 1997. Men visst borde bilen dit också.

3 kommentarer:

  1. Det är 1 April 1965 bilden är tagen!

    SvaraRadera
  2. He-He Om man hård-googlar lite får man upp en site som säljer detta foto som nytryck. Du kan få den på T-shirt eller kaffekopp också! http://www.mirror-photos.co.uk/billy-bremner-getting-into-his-car-april-1965/print/5831370.html

    SvaraRadera