söndag 16 februari 2014

Paper mock up

Jag har monterat förgasarna vilket krävde lite omsvetsning av gasreglaget. Jag satte på låstråd för låsning av låsskruvarna för halsring och spridare. Vill inte riskera att tappa något på vägen.
Jag satte på krökarna som ersätter trattarna. Jag tror det blir det bästa. Jag vill inte skära i innerskärmen. Det blir dock trångt med frigången mot huv och huvstaget.
Jag har funderingar på att bygga en egenutformad luftburk. Jag började därför med en pappersmall.
Det som tar i här är huvstaget när man fäller ner huven. Frigången mellan luftburk och innerskärm måste ökas. Kanten på understa pappen falsas så att det blir en kant som locket skall ligga innanför sedan.
Här är locket konstruerat av en coca cola kartong. Prototyp #1. Det verkar gå fritt under huv och även finns det plats för huvstaget. Nu måste jag bestämma mig för vilken typ av filter som skall sättas på.
Kanske i minsta laget. Dessutom skulle jag vilja dölja filtret under luftburken. Får fundera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar