måndag 21 april 2014

2 steg fram 1 bakåt

Idag är axeln åter på plats. Hittade faktiskt ett fel jag gjort tidigare. Jag hade glömt att montera hylsan i bussningen på övre fästet på panhardstaget. Vips så blev det en förbättring också.

Skyllde sedan på att jag var tvungen att göra färdigt för att få ut gräsklipparen. Luftning av broms, montera kardanen och skruva dit allt löst. Sedan ner på hjul och en provtur. Allt verkade först fungera. Den nyser och frustar lite då förgasarna inte är injusterade ännu. Lite dammig och jag måste medge att det varje premiärtur är det lite nervöst.
Sedan när jag skulle backa in i garaget igen så gick det inte att få i ettan. När jag sedan skulle välja backen igen så blev det tvärstopp. Två växlar i samtidigt. Jag måste råkat fippla till växelförarna när jag la på locket. Det blir till att plocka isär igen. Stön ...

1 kommentar:

  1. Aj aj nästan som historien om första Jakob 1927 som inte ville rulla ut från fabriken...Men det fixar du, snart blir det fin åka med rätt justerade förgasare och växellåda i trim.

    SvaraRadera