lördag 12 april 2014

Axeln hemma

Då blev det ytterligare 45 mil i bil idag. Hämtning av bakaxeln på SVIS som nu är färdig efter Oves behandling. Nya lager och tätningar och inte minst inschimsning.
Elof är under tiden provstartad. Det läcker fortfarande under vattenpumpen vid röret. Det blir till att hitta ett nytt rör. Annars verkar allt lira.
En sak som jag inte riktigt förstår är hur det är tänkt med backljuset. Det är på schemat två sladdar till växellådan. Ström direkt via tvåpolig kontakt på lådan sedan bak till backljuset. På min bil är det dock bara en kontakt på lådan som jordar direkt i lådan. Borde vara ett relä emellan, eller...? Någon som kan guida mig?

chassie nr 19939

2 kommentarer:

  1. Tittade på min låda som ligger löst. På det locket sitter det 2 st 2-poliga kontakter + kontakten som sitter på lådan för backljus. Totalt 3 kontakter. 1 för mycket eller? Hmm, jag får krypa under bilarna i garaget och kika hur det ser ut. Återkommer. /Thomas

    SvaraRadera
  2. går säker att få det att fungera utan relä också. om man drar plus till lampan och jordar genom växelåde kontakten, men det är nog riktigare att göra som på elchemat. mao en riktigt kontakt bör då inköpas, men som anomnym ovan så skall jag också titta på min låda senar i dag återkommer DEZ138

    SvaraRadera