söndag 28 april 2013

Det kom ett brev

I veckan har jag dragit in några av de krokar som legat ute i jakten på saknade delar. Då kom det ett brev.

Att en lite mässingsring kan vara så vacker. En bloggarkollega hade en liggande i hyllan. Tack, du är min idol!
Som bonus fick jag även med ett tips ur reservdelskatalogen som kanske hjälper mig att hitta den detalj som jag nu fortfarande saknar nämligen lagerkoppen i botten på hela växelspaksinfästningen.

Utöver att jaga delar har jag också putsat på ratten. Jag har polerat navet och plockat ihop de bästa delarna från den gamla och den jag hämtade i Värmland. Mitt nav blev bäst, min kromring och Lasses märke i cenrum. Nu blev det ganska bra. Ratten tycker jag är bland de snyggaste prylarna på hela bilen. Så skall en sportratt se ut.
Det blev lite kört med blästern också. Motorfästen, spolen, ett bärjärn och kylaren fick sig en omgång. Nu skall det målas.
Jag har även satt dit vinkeln till oljetrycksslangen. Efter lite puts hittade den sin rätta plats.
Nu skall jag bara tillverka fästet till oljetempgivaren och svetsa fast denna i tråget sedan är motorn komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar