söndag 21 april 2013

Motor ur

Nu är motorn ur igen. Jag har fått tag i rätt motortassar, en vinkel till oljetrycksslangen och dessutom ett bakre bärjärn till kofångaren. Nu saknar jag bara bärjärnen till främre kofångarna.
Jag skall försöka göra en klämring till växelspaken och undre hållare till den. Jag hittad ett trasigt lock på blocket med spaken kvar. Kanon tänkte jag, men det visade sig redan vara sålt. Attans...

Utöver detta skall jag svetsa ett uttag för oljetempgivaren i tråget. Nu har jag ju varit i Värmland och sett hur det ser ut och var det skall sitta. Dessa tråg är tydligen lite ovanliga och inte helt enkla att få tag i. Någon som ligger och trycker på ett?

Nu skall här svarvas, och sedan lite plåtarbete. Handboken får gälla som ritning. 29 och 31 är de jag saknar.

2 kommentarer:

  1. Leif
    Innan du startar svarven, låt mig leta lite i lådorna. Jag kan ha de där mässingsbussningarna liggande.
    Mvh
    Mark

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kollat. Jag har den ena mässingsringen extra. Den är ny. Nr 30/31 på bilden ovan, men tyvärr inte någon plåtförsänkning nr 29. Mejla mig via P1800klubbens sida under Teknik, Tekniska rådgivare

    Mvh
    Mark

    SvaraRadera