söndag 7 april 2013

Misslyckat bröllop

Nu har jag hängt i motor och låda, eller rättare sagt, försökt hänga dit motor och låda.
Den är på plats men ändå inte. Jag har missat att det inte är samma motortassar på B20 och B18. Det passade liksom inte...
Giftemålet mellan denna B20 och min gamla Volvo har inte varit problemfritt.
1. Det är blandat tum och mm-skruv. Lätt att missa.
2. Jag har fortfarande inte listat ut hur jag skall göra med bilens givare i B20-motorns uttag.
3. Växelspaken verkar inte vara komplett. Det ser ut om man jämför med handböckerna som att jag saknar delar. Är det någon som kan hjälpa mig? Skall det vara fjäder inne i skaftet? Till höger i bild.
Det ser ut att saknas en klämring. Stämmer det? Då saknas det väl förmodligen även en plåtbricka med en lite djupare kona, eller?
Hur ser backspärren ut?
Svaret på alla dessa frågor är. Köp aldrig en bil i kartonger!

4 kommentarer:

  1. Hej Leif
    Kul att du kommit igång igen. Tråkigt med bakslagen men det hoppas jag att du löser.
    Spaken har du rätt att det ska vara en djupare plåtbricka och en ytterligare klämring. Backspärren är ett ytterligare plåtbläck. Se bild på mitt inlägg 13 jan.
    Motortass har jag en extra till B18, vänster tror jag att det är. Intresserad? //P1800-61

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Det blev tydligt på din bild. Har du spaken lös så att du kan mäta hur djup den undre plåtbrickan är? (ifall man kan göra en). Är båda klämringarna lika? Jag har lite krokar ute efter motortassar, behöver båda. Jag återkommer om det är aktuellt.

      Radera
  2. Hej
    Jag skickade just ett mail till dig. Hoppas jag har rätt adress/ P1800-61

    SvaraRadera
  3. Jag fick tillbaka mailet..vad har du för mailadress?
    Ang klämringarna så är de lika, tyvärr har jag inte växellådan hemma så att jag kan mäta djupet men jag har ett annat tips som jag försökte maila..../ P1800-61

    SvaraRadera