söndag 2 juni 2013

jakt på skruv.

Jag har i helgen varit i Nossebro på Power meet. Har några kompisar som premiärluftat sina vagnar. Det ger lite energi till att fortsätta skruva. Jag hittade dessutom några skruvar och muttrar.
Jag trodde ända tills jag kom hem att jag hittat en skruv till plåten fram på rutramen. Den var dessvärre ett nummer för liten. Attans!
Däremot träffade jag rätt till remfästena i baksätet. 3/16 UNC med försänkt skalle och kryssspår. Mitt i prick. Den är dock något för lång men det skall kunna gå att justera.
Utöver det, gjorde jag några skruvar till ventilkåpan på 1/4 kupolmuttrar. Bensinslang är nu monterad. Hela vägen.
Tändspole och generatorfäste har fått lite färg. Nu skall spole monteras och sättas ihop med startlåset som är lite anfrätt av rost. En nyckel finns och den ser ut som om den legat i havet. Det får nog bli ett bad i syran.
Nu ska det gå att fylla vätskor. Olja, bromsvätska, bensin skall gå att fylla på. Saknar en slang till kylet, och en mutter till kopplingsslangen till slavcylindern. Du drar det ihop sig...

1 kommentar:

  1. Beställ besiktningstid nu...!! Fega inte..!! Du ser mållinjen där borta!! ...och alla vi som står där och viftar med små Volvo-flaggor.

    SvaraRadera