söndag 23 juni 2013

Kungligt besök

Är det någon som vet hur det känns att ha kungen på besök? Nu vet jag. Ingen mindre än Mr X3 har varit i mitt garage. Ett levande P-1800 lexikon. Kör inte "finn fem fel" med den gubben. Ni har inte en chans!
Inte nog med det. Han hade ett kofångarhörn med sig. Ett som var bättre än alla mina. I ett nafs byttes 2 gamla hjul mot ett kofångarhörn i bra skick. Dessutom rätt kul att få bidra med delar till ett så pass unikt bygge som X3.
Nu behöver jag ha 2 st vänster fram/ höger bak och ett vänster bak/höger fram. Vänster bak/höger fram är det som är friskast men har sämst krom. Mittendelarna är ok.

I helgen har jag annars ägnat min tid år att fortsätta montera folie på överliggarna på dörrsidorna. Ett tidsödande jobb som är lite pillrigt. 
Även draget har kommit på plats. Mittendelen sitter snett så det måste riktas i samband med att kofångarna monteras. Eftersom ett av mina kofångarhörn är rejält krokiga så kan man lätt misstänka att det varit en motkörning. Bakstycket var ju dessutom buckligt på höger sida. 
Med en P1800-ikon i garaget passade jag på att fråga om torkararmarna. De var inte rätt sort. Inga P1800-armar. Bladen passar inte då armarna är för grova. Med ny kunskap så behöver jag inte längre vara rädd om armarna så de putsades ner till rätt mått som passade i torkarbladen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar