söndag 30 juni 2013

Bärjärn.

I veckan har det varit några bilträffar i området. Dels tisdagsträff på Holgers. Ett gäng från jobbet drog dit. Bra stämning och många kul bilar. Allt från hembyggda Mclaren, T-ford, Lotus, Jaguarer och en P1800.
P1800'an var en 72'a coupe från Skövde. I hyggligt bruksskick. Intressant var att det inte var speciellt mycket som var likt Elof. Dock studerade jag detaljer. Vattenröret från vattenpumpen såg inte ut som på min. Mitt går rätt ut åt sidan. Detta röret vänder upp.
Efteråt var det garagebesök hemma hos Elof. Mustang 66, Cheva 55, Volvo N86, Chrysler Seebring och Volvo C70. En härlig blandning. 

Mitt i veckan hittade jag en blocketannons med bärjärn till främre kofångare. Brorsan fick svänga förbi Gislaved när han for från Skåne.
De var kraftigt misshandlade men billiga och skall gå att snygga till. Någon har försökt rikta järnen åt fel håll. Visst skall de vara åt andra hållet. Efter provmontering så var saken avgjord.
Gassvets, skruvstäd och hammare så tillslut så passade även kofångarhörnet.
Provmontering. Ulf i Gislaved hade även en bra mittendel.
Blästra och måla bärjärnen. Nu är de presentabla.
Också lite färg.
Igår var det ännu en bilträff. SSRA hade rodrun i närområdet. Vi cyklade dit på kvällen, jag och frugan. Många fina roddar och även husvagnar. En och annan husvagn hade passat till Elof.
Här en härlig 32'a med Duvallruta. Visst blir man sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar