onsdag 19 juni 2013

Lillsemester

Jag har spenderat en vecka i paradiset. Jojo...vet ni att de har räkor i vitlöksolja i paradiset. När vi mötte en AC-Cobra på serpentinvägarna på västra Mallorca, då längtade jag hem lite. Annars var det en toppenvecka.

Väl hemma så låg en överraskning i posten. Någon ej tillkännagiven skickade mig en indikatorlampa till overdriven. Stort tack till vem det än var.
Nu sitter den där den skall sitta.
Under tiden jag var och konsumerade Cervesas så lämnade jag kofångardelarna på strip-all bad hos kompis Pär. Jag hade mina misstankar att de var "så där" i skicket men rengjorda ser de för jä...iga ut. Nytt dilemma. Skall jag sätta ihop och köra en säsong, kroma om eller rent av göra som Lasse, satsa på rostfria. Fram har jag ju dessutom inga bärjärn ännu.
Något hörn är godkänt men det finns rejäla rostskador och kromet flagnar. En del kommer att täckas av gummilisten vilket gör att det går att köra en säsong och fixa sen men andra skador är grova. Den här döljs inte av gummi.
Detta krom är heller inte särskilt snyggt.
Detta döljs men behöver åtgärdas.
Den är dessutom lite vågig i överkant som ni ser. Måste smälta detta.

1 kommentar:

  1. Hej Elof,

    Om du är snabb så kan du hinna före bloggkolegan "Morens P1800 renovering", han skall försöka starta upp bilen efter sin fina renovering på nu på måndag och det skall visst bjudas på en film i samband med försöket. Länk finns på min blogg.
    Heja Elof!

    SvaraRadera