söndag 11 maj 2014

Dörrinlägg

Det har saknats några plåtar i dörrarna där dörrlisten slutar.

Hmm. vad kallar man dessa bitar? Dörrinlägg?
Har länge letat efter skruvar till dessa täckplåtar. Nu helt plötsligt så fanns de att köpa på VPparts. De har en lite udda gänga storlek 10-32 NF. En gängtapp hittade jag på marknad förra sommaren. Jag har varit inne på att tillverka skruv utifrån någon annan skruv med platt skalle. De skall ju få plats i dörrspringan utan att skrap i karossen.
Slutresultatet blev som önskat.
Nu är det en utmaning kvar. Högerdörren. Den är ursprungligen en 61'a dörr och saknar de gängade hålen. Måste nog bli någon sorts plåtskruv nertill. Jag vill ju ha 66'ans plåt även på höger. 61'ans är mycket mindre.
Felsökning pågår också på den bakre förgasaren. Ett fel har jag hittat. Det har jag åstadkommit själv. En spridare satt upp och ner.

Om ni tittar noga i vänster spridare så ser ni att munstycket kommer underifrån. Kanalen kommer uppifrån. Bara ett erkänna. Det har gått för fort vid ihopsättningen. Inte underligt att det inte svarar. Den drar ju bara på 3.
Efter provkörning så är gensvaret bättre men justerskriven på cylinder 4 svarar fortfarande inte på justering. Något är täppt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar