lördag 10 maj 2014

Vårmarknad

Motorveteranerna hade idag sin traditionella vårmarknad. Mycket fanns det men det var inte mycket som passade. Jag fann dock en cigarettändare (saknade en sådan). En gammal kollega hade den i sina lådor. 40 spänn var det värt.

Jag var den enda som åkte P18 i dag. Det brukar vara några till men de var inte ute idag.
Jag har en längre tid gått och funderat på om man skall sätta på skvättlapparna. De är inte snygga men det saknas något på bilen. Den blir liksom lite naken. Så, nu är det bestämt. Skvättlappar är inhandlat. Nu återstår bara montering. Nytt gummi skämmer inte.
Det var beställt ljudfil. Måste erkänna att ljudet ännu inte är presentabelt. Bilen går som en potta skit för att vara helt ärlig. Bakre förgasaren svarar inte på justering alls och måste isär. Så fort motorn svarar på gas lovar jag en film.
Och så har jag beställt fälgar. Det tar några veckor innan jag får dem. De var inte billiga.

En annan bil som jag föll för på marknaden var denna Autounion. En tidig Audi med tvåtaktare. Påminner om en Thunderbird. Helfrän.

1 kommentar:

  1. Du har börjat snegla på andra bilar! Radarn är på för nästa projekt. Erkänn att det börjar suga lite. Hehe

    Ang stänklappar är ett tips att köpa lokari innerskärmar fram och skippa staget för stänklappar och fästa dem i innerskärmens bakkant

    SvaraRadera