söndag 25 maj 2014

Isolering?

Nu äntligen har jag lyckats få tätt på röret under vattenpumpen. 6'e försöket. Nu verkar det äntligen vara tätt. Jag trädde på en lite ring på röret under tätningen så att gummiringen skulle klämmas lite hårdare mot pumpen.

Idag var jag i Östergötland och hämtade en ny overdrivelåda. En lite chansning då säljaren inte själv hade kört lådan, så just nu vet vi inte om den fungerar.
Sedan vill jag har hjälp med lite råd. Jag skulle vilja ljudisolera lite under huv och lucka. Jag vet dock inte vad jag skall använda för material. De säljer satser med skumgummi till nyare modeller på VPparts men jag skulle vilja ha den mer klassiska våffelpappen. Vet någon om den överhuvudtaget finns att få tag på? Eller finns det något som liknar denna?

1 kommentar:

  1. Du skulle kunna sy upp isoleringsklädsel som Frua prototyperna av vinyl och isolermatta. Jag lägger en bild på min blogg hur det ser ut på P958-X1. Det blir både snyggt och isoleringseffekt.

    SvaraRadera