måndag 13 juni 2011

Bakaxeln

Bakaxeln blästrade jag samtidigt som resten av bilen. Efter det blev det epoxygrund. Det läckte lite olja i främre packboxen. En ny är beställd sedan tidigare. Tecknen var tydliga redan när jag rev bilen.
Efter packboxbyte blev det svart färg. Sedan var det bara det roliga jobbet kvar. Att sätta dit allt nytt. Backar och cylindrar var i gott skick och fick duga för återmontering. Några av få detaljer som var i gott skick. Jag har dock bytt tätningar i cylindrarna. Dumt att ge avkall på en sådan liten pryl när allt ändå är isär.
Nya remmar, en ny handbromswire och allt annat rengjort. Det är kul att montera fräscha prylar.
Avslutningsvis så provar jag fjädrarna. Nu saknas bara några bromsrör. De jag köpte färdiga var för långa. Det krävs lite justering. Det får bli närmare slutmonteringen.

 Nu återstår endast påfyllning av olja. Läggs undan i väntan på att karossen blir mera färdig.

1 kommentar: