måndag 6 juni 2011

Jag fick en kommentar om mitt höga tempo i min renovering. Skenet bedrar något då jag försöker återspegla 4 års arbete på kort tid. Jag har idags dato lagt ca. 530 timmar på bilen men ibland har det varit tungt. 2009 var speciellt tungt då det blev väldigt mycket plåtarbete ett tag. Det tog inget på eländet. När det var som tyngst, dessutom ihop med en köksrenovering, så stack jag emellan med instrumentpanelen. Den ser komplett ut men var i ett eländigt tråkigt skick.
Det krävdes tålamod att få isär allt utan att förstöra något. Jag fick ta isär mätarna för att lacka om sargarna.
Ni förstår varför, va?

Överdelen var dessutom sprucken som de brukar vara plus att någon använt bilen för att lägra brädor i vilket lett till skavmärken. Jag får se om det ändå inte blir en ny överdel innan brädan sätts på plats.
Det blev i alla fall mycket fräschare efter lite rengöring.

Hittade en täckplåt på en marknad tills rätt radio dyker upp. Det blir spännande att se om allt fungerar.  

1 kommentar:

  1. Your opening statement is so true!The metal patch work on the chassis takes so long.That's were I'm at right now.

    SvaraRadera