lördag 18 juni 2011

Innerskärmar

Förberedelser inför den stora återföreningen. Skärmarna skall tillbaka på karossen. Allt som man inte kommer åt sedan måste prepareras nu. Jag hade en skvätt Volvogrå färg över från det att jag lackerade framvagnen. Jag har nämligen inte bestämt ännu vad jag skall ha för färg på bilen. Den grå fick duga i innerskärmarna. Det kommer ju ändå inte att synas senare. Jag var noga att inte måla precis där det skall svetsas.
Även innerskärmarna fick färg. Samtidigt målade jag några lager på fälgarna.
Före:

Efter:

Fälgarna skall få lite silvergrå på utsidan lite senare. Även skärmarna behöver några skyddande lager färg innan monteringen. Alla skrymslen går inte att komma åt senare. Delar av förstyvningsplåten har varit bort monterade för att få bort rost och att få dit färg i skyddande syfte. Det är de gula delarna. De bitarna var med i stripallbadet hos en kompis. Tack Pär!
Före: notera de epoxygula delarna.

Efter:

Nu är det väl bara att plocka ihop, eller? Det är lite nervöst.

3 kommentarer:

  1. Imponerande!
    Jag följer din blogg med största intresse!
    Nu är jag är nyfiken på hur du gjorde med återmonteringen av framskärmarna!
    Nästa steg, eller till hösten, är det dags för mig att ta tag i framänden av karossen. Var gjorde du snittet mot vindrutan? Gjorde du snittet i den tennlödda skarven eller någon annanstanns?
    Sen undrar jag om du har förstärkningsplåtarna/ innerskärmarna lösa fortfarande? Skulle du kunna malla av dessa? Mina saknar de sista 20cm i underkant!! // Mvh P1800-61

    SvaraRadera
  2. Hej, Jag har precis monterat innerskärmarna men det var inga större problem med att komma åt att göra en pappmall. De jag monterat var med bilen vid köpet. Volvo orginal som legat sedan 1981. Behöver du nya gummilister till dina så har jag ett par över pga felköp. Leif

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag har fått ditt mail genom P1800-73 och du har ett svar i maillådan.// P1800-61

    SvaraRadera