söndag 26 juni 2011

Tenn

Jag har lagt dit det sista tennet efter att skärmarna monterats. Jag övade förra sommaren på bakskärmarna så takterna satt kvar ganska bra. Viktigt är att det är rent och att det är flussmedel på hela området annars ramlar det på golvet. Jo, jag har provat det också. Här ser ni en av skärmkanterna efter att tennet lagts på.
Nu var det svetsskarvarna i bakkant på skärmarna som skulle läggas igen. Det är ganska tjockt med tenn vid A-stolpens slut. Det hade inte blivit så bra med plast...
Andra sidan också igenlagd. Det gick inte åt så mycket som jag trodde.
Jag slipade av överskottet med den ställbara pansarfilen som ingick i det startkit för förtenning som jag köpte på verktygsboden.
Nu börjar det banne mig likna bil igen. Fortfarande passar inte huven 100%. Fronten är ju smälld sedan tidigare och kräver en del riktning på höger sida. Jag har en spricka i vänster skärmkant i fram mm. Det tar sig dock. Snart börjar finliret.

1 kommentar:

  1. This is my preferred method also.I only use plastic in thin layers.

    SvaraRadera