lördag 16 juli 2011

Finriktning front

Jag har semester. Vad gör då normala människor på en sådan fredagskväll? Går ut till sin ögonsten och slipar och riktar? Jajamen.
Jag har koncentrerat mig på ovandelen på framskärmar och fronten. Den gamla radiemallen från när jag svetsade som mest kom till pass igen. Nu är fronten lika på båda sidorna.
Jag har provmonterat grillsargen och strålkastarpottorna för att säkerställa att skärmarna är riktigt runda fram. Jag har sett några mindre bra lagningar just runt lampsargarna. Det är lite onödigt, tycker jag, när man lägger ner så mycket tid och pengar. Visst ser det spännande ut så fort man får på lite crome.
Jag gillar uppsynen. Den är kaxig. Bra jobbat Pelle!
Jag hittade ett hörn på vänster fram som jag inte är riktigt nöjd med. Jag kommer nog att snitta lite och flytta in en remsa på ca 4-5 cm någon/några mm.
Skärmar & front börjar annars kännas riktigt bra. Om någon mer följt TV8's Grandtourismo på TV så lackade dom en blå P1800 i ett program. Det sades att lackfirman lagt 120 timmar på den bilen. Då var den ändå ganska fräsch som utgångsmaterial. Då har jag bara 104 timmar kvar nu...
Sijo!

1 kommentar: