söndag 17 juli 2011

Mera slipa

Luftrören är täppta men Elof börjar bli slätare. Koffertluckan och höger dörr är klara för ett nytt lager epoxygrund. Likaså huven som inte hade så många blesyrer.
Kvarstår gör höger dörr och höger sida. Jag har en liten vågighet längs bakskärmen efter skärmkantsbytet och den lär synas längs karrosvecket. Det skall vara rakt på alla håll och kanter.
Vissa ytor har jag spacklat och slipat ett tjugotal gånger nu så jag börjar känna bilens former. Man får blunda och smeka för att notera eventuella vågigheter. Det märks att bilen agerat brädlager i den Värmländska källaren för det är småbucklor precis överallt där man minst kan tänka sig. Det börjar ändå ta sig.
Ge mig någon dags slipning till med långbrädan sedan släpper jag 40 pappret, lägger ett lager epoxygrund och därefter slipgrund några lager. Sedan blir det att gå på igen med 120 papper.

2 kommentarer:

  1. Var någonstans gör du detta? I garaget? Har du lackbox? Dammar det inte nåt fruktansvärt?

    SvaraRadera
  2. Hey! I'm getting worried here!You need to wear a mask!Please!

    SvaraRadera