onsdag 6 juli 2011

Inventering

Höger dörr är provhängd och den verkar passa med 66'ans rutor. Det krävs dock en del riktning och finspackling. Det gör det för övrigt på hela bilen. Så här blev dörren på insidan efter mitt drastiska drag att viga ihop 2 dörrar till en.
Jag har för övrigt gjort en liten inventering på inredningsdetaljerna. Det är fortfarande för mig lite osäkert vad som saknas då jag, som jag berättat tidigare, köpt bilen halvvägs demonterad. Då får man skruv och småpryttlar i lådor på detta viset.
Mattorna provmonterade jag för att få en bild av var det skall borras nya hål för fästelement. Jag har ju bytt en del plåt i golvet. Fotstödet för bländningsknappen är här också ditskruvat och har fått nya hål. 
En del mattor är väl tagna av sol och tid. Har för mig att jag läst någonstans att man kan färga med textilfärg. Är det någon som provat det?
Kunde inte låta bli att lägga tillbaka baksätet. Det är helt men kräver en del puts. Dessa bagageremmar, har alla P18 dessa? Vet inte att jag sett dessa i andras bilar.

1 kommentar:

  1. Alla 1800:ror av 64 och senare är utrustade med bagageremmar. Det är ju meningen att man skall fälla ryggstödet och använda detta som extra bagageutrymme.

    I fynd lådan ser jag:
    Krombitarna - ventilationsrutan ned mot dörren ( men det vet du väl redan) Skall sitta men några skruvar (kromade) ej kryss.
    Fjädern - skall sitta i stolskenorna som är monterade på golvet.
    3 st avgas klämmor.
    Skumgummibiten - ser ut som den som skall sitta vid styrstångsgenomförningen i torpedväggen.

    /Lars

    SvaraRadera