lördag 2 juli 2011

Sommarträff

Visst skall Elof bli röd. Röd 46. Det känns självklart efter att ha besökt träffen i Göteborg. De röda var finast.
Jag blev positivt överraskad av hur många riktigt fräscha 1800 det rullar i vårt land. Ståpäls. Notera hur de speglar sig i fönstren på museet på Arendal. Mäktigt.
Undrar om vi får uppleva 100 st på rad fler gånger. Kolla fullriggaren som går in i hamn i bakgrunden när 100st P1800 rullar iväg på rad mot Kungälv.
Träffens, enligt min mening, snyggaste P18. Sitter perfekt på 18-tums ostarna. Skottrak i plåten och en fräsch lack. Riktigt läcker. Den kommer att sitta på näthinnan länge.
Jag lärde mig också mycket genom att studera alla bilarna. Jag hittade 1 av alla dessa 100 som hade drag som såg ut som mitt. Jag insåg att jag satt ihop huvgångjärnen fel. Ena delen skall vändas upp och ner. Jag visste inte att man skulle ha gummilist bakom strålkastarsargarna. Jag såg båten som jag skall hänga efter Elof när jag är klar. Realloy med B16 och Pentadrev. Cool. Att drömma är viktigt...
Jag träffade de andra 2 bloggarna också. 61'an och ES73. Kul!
Sisst men inte minst gav denna träff en enorm kick och gav mycket inspiration. Tack för uppvisningen!


6 kommentarer:

  1. VA??? Hundra P1800 på samma ställe? Shit, jag trodde knappt den ens FANNS så många nuförtiden. Man ser dem ju aldrig!

    SvaraRadera
  2. Har för mig att det var 145 st på vårmöte i köping(eller västerås) på 80-talet, var där själv och såg alla dessa, det är häftigt.
    Jag och en kompis var ute med våra 64:or och vid en korsning var det en äldre herre som tog av sig kepsen och bockade, händer ju inte när man har bruksbilen direkt.

    /Lars

    SvaraRadera
  3. Hej Leif. Jag kan bara hålla med. 100st P1800 på samma ställe är mäktigt!
    Tack för listerna, det kommer att bli perfekt jobb. Håll koll på bloggen
    Men du saknade ett ventilationsrutelås. Jag har kollat och tyvärr är det jag har till höger sida. För visst var det den andra sidan du behövde? Något annat du saknar som jag kan ha i mina samlingar? //P1800-61

    SvaraRadera
  4. Ja visst var det en häftig syn med alla dessa bilar i strålande väder. Kul att få träffa sin mycket aktiva blogg kollega "Projekt Elof", du besöks nu varje dag.
    Mvh P1800ES-73

    SvaraRadera
  5. Wow!Wish I'd been there!But it's not a weekend trip for me.

    SvaraRadera
  6. den snyggaste Volvon som jag vet

    SvaraRadera