söndag 10 juli 2011

Slipning pågår

Jag har påbörjat riktning och slipning av karossen. Det är riktigt kul att se slutresultatet växa fram så smått. Man kan börja ana hur det skall bli.
Det känns som om man slipar bort lika mycket som man lägger på. Det lär bli många timmar innan jag är nöjd.
Idag har jag även lagt några timmar på Moholmsstrippen. En av de hårigaste P1800 som finns hade uppvisning. Här i par med shoppad Amazon med Chevy smallblock (Jag åkte själv shoppad Amazon på 80-talet).
Denna P1800 från Mölltorp lyckas ta 402 meter på 9,90 och sluthastighet på 219km/h tack vare Chevy 400cui, corvettbakaxel, lustgas och mycket annat. Det bästa är att han kör till och från tävling. Daily driver.
Här är jag i himmelriket för en stund. Trångt var det men fy fasen va coolt. Notera taksänkningen.
Förarmiljön, här lätt uppdaterad. Bilen är sedan många år räddad från skogsdöden och lär enligt rykten ha vunnit Stockholm open något år.

1 kommentar: