söndag 11 augusti 2013

Bälte på!

Har idag installerat signal. Det blev lite fusk med Biltemas billiga. Nu tutar det i alla fall. Choken är även den fixad. Jag fick förlänga wiren inifrån. Nu fungerar även detta. Passade även på att putsa upp de nybyggda konsolerna lite.
Baktill har Elof nu även förädlats med ett par reflexer. Inte de vackraste men de behövs på besiktningen. Fästena i aluminiumplåt fick en touch av Volvo 46.
Bestämde mig även för att montera bältena. Det är originalbältena. Hela, inte så rena och även lite rostiga. Jag fick putsa mycket innan de blev någorlunda. Vänster putsad, höger oputsad.
Vänster sida är monterad. Det är nästan så att man glömt hur den här typen av bälte fungerar.
Återstående jobb nu innan besiktning. Ljusinställning. Ett bälte. Lite nervöst är det...

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig haft reflexer monterade på min bil och de har inte anmärkt på detta på besiktningen.

    Mvh Lars

    SvaraRadera