lördag 3 augusti 2013

Uppstart och bakslag

Jo, det är sant. Den är startad men inte utan problem. Gråa hår på kuppen. Jag har jobbat mig fördärvad på förbrytaren. Jag tror jag har haft ur den 25 gånger. Haft isär, ihop, flyttat hit och dit. För att sedan återgå till nollställning och börjat om. Den bara frustar lite. Tillslut så hostade den igång med lite choke. Såpass att den fick gå varm. Jag fyllde upp kylvatten och ställde in tändningen med hjälp av lampa. Nu är den igång. Den läcker kylvatten under vattenpumpen. Ser ut som en spricka i pumpen. Måste åtgärdas.
Den vill dock inte gå mer än på tomgång. Dessutom går den mest på cylinder 1 och 2. Misstanken riktades mot förgasarna. Dessa Dellorto som gått så bra på den tävlingsbil som den gått på. Hmm...?
In på Google och kika på sprängskissar och forum. Hmm...grundinställning, ett varv, spjäll stängda samtidigt. Allt ser rätt ut. Jag lyfter på flottörlocket. Va! Inte ett munstycke! Inga munstycken?. Jag utgår från att jag gått på en riktig nit. Dessa förgasare har inte varit körda i detta skicket.
Nu återstår ett beslut. Skall jag jobba vidare med dessa vrak eller skall jag satsa på något annat? Får sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar