onsdag 7 augusti 2013

Växelläge fixat

Jag har fixat växellägena. Den backspärr som jag köpte av VPparts var lite för "trång". Spaken fick inte plats i läget mellan 1'an och 2'an utan jag fick lyfta spaken för att växeln skulle gå i. Dessutom räckte inte slaget ända ut till backens läge. Jag flyttade den uppåtstående delen på backspärren åt vänster ett par mm och nu går det som smort.
Det blev även lite svetsa på gasreglagen. Det saknades flärp som man ställer tomgången mot. Dessutom satt tomgångsskruven på fel förgasare (i alla fall om du frågar mig). Jag fick göra en egen lite förlängning av gasreglaget för att få en hylla till tomgångsskruven.
Nu funkar tomgången fint. Jag fick belöna mig själv med ännu en liten provtur.
Anledningen till att jag inte har främre kofångaren på är att jag knäckt om främre fästena då jag insett att jag fått dessa för långa i jämförelse med andra bilar.
Jag har även konstaterat att hastighetsmätarwiren var av. Frågan är bara, var den av när jag satte tillbaka den eller har den gått av av någon annan anledning? Ny wire är beställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar