lördag 10 augusti 2013

CHOKE

Har idag tillverkat lite konsoler till chokereglage. Allt enligt skisser från en annan P1800. Skillnaden är att jag har en enkel wire till mina Dellorto. Jag gjorde konsolerna i aluminiumplåt. Lättarbetat. Det ser ut att fungera. Enda felet just nu är att min wire som går in i kupén är kortare än på Lasses bil. Jag får sätta klämman till höljet på den bakre delen på servokonsolen. Jag kommer tvingas göra en förlängning av wiren.
Med choke startar Elof hur lätt som helst.
Det får bli lite bättre puts på bitarna senare då allt är intrimmat. Jag har även bytt hastighetsmätarwiren. Mätaren går nu hur bra som helst. Jag motionerade mätaren lite innan provkörning, sedan ut och prova. Trippmätaren vittnar om att det snart har gått 2 mil.
I låga farter går den riktigt fint. I högre farter slamrar det, sjunger i transmissionen, nyser och fnyser. Det finns lite att justera. Han får alldeles för lite bensin på mellanregistret. Jag tror även att växellådskudden är för mjuk så kardanaxeln tar i tunneln när man kör i hålor i lite fart. Kofångarna sitter nu på både bak och fram. Nya skyltar är på plats. Enligt TSV för jag nu köra till och från verkstad och till besiktning. Vi har många verkstäder i området...
Ni kanske nu förstår varför han heter Elof?
Kvarstår innan besiktning att få liv i signalen och sätta på reflexer bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar