söndag 4 augusti 2013

Uppstart del 2, oanad vändning

Jag satt och funderade över vad jag skulle göra åt förgasareländet. Kändes som att jag blivit lurad. Förgasarna har ju legat i ett par år snart. Kanske skulle byta till annat ändå.
Jag sappade runt på blocket och såg en annons på en uppsättning Webrar. Jag ringde. Ringa kostar ju inget.
- Hej, ser att du har ett par webrar.
- De är sålda men jag har 2 andra.
- Var bor du?
- Du svänger vänster från Exx och sedan 6'e huset.
Hmm...känns som det är bekant.
- Har inte jag varit hos dig förr? Jag köpte ett par Dellorto av dig för ett par år sedan.
- Det stämmer nog. Någon som skulle ha dem i en P18.
- Det är jag det. Visste du att de saknade munstycken?
- Va. Vad säger du. Kom i morgon så tittar vi på det.
Sagt och gjort. Färden gick till förgasardängaren. Han plockade sedan i munstycken från sina egna DHLA. schyst hanterat. Jag fick dessutom en förevisning av vad som finns i dem och vad det skall vara till.
Väl hemma så startade Elof utan större motstånd. Visst ruskar det. Lite orent. Låg tomgång men den går.

He's alive! Elof lever!
Så här skall det se ut med munstycken i.
Snart jungfrufärd?

1 kommentar:

  1. Grattis Elof.
    Det verkar som om det blir provkörning snart?
    /Richard

    SvaraRadera